top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOlga Klinger

איסלנד - קרחונים ואדמה מבעבעת

באוגוסט 2016 יצאנו בני אני וזיו שהיה אז בן שנתיים לטיול חלומי של 17 יום באיסלנד. איסלנד שנמצאת במרחק של רק שעות טיסה מתל אביב מכילה בתוכה מראות מרהיבים ושונים כל כך מכל מה שאנחנו מכירים. תחושת סוף העולם של ממש... שילוב של נופי אוקיינוס, צוקים, מפלים עצומים, לגונות חמות, לגונות קרחונים, קרחוני ענק, ופעילות גיאותרמית של אדמה מבעבעת ומעשנת וגייזרים. בתוך כל אלה שוכנות עיירות קטנות וחמודות, צימרים מקסימים, דירות כיפיות והמון מרחבים.

מבחינת טיול עם ילדים - אנחנו עשינו טיול שכולו טיול של 'מבוגרים', ללא שום אטרקציות לילדים, ועם נסיעות ארוכות ברכב. עם ילד בן שנתיים שאוהב נסיעות זה היה מושלם. עם ילדים גדולים יותר תלוי כמובן באופי של הילדים שלכם :) היום בדיעבד עם שניים בני 6 וכמעט 3, אני יכולה לאמר בודאות שגם בהרכב כזה הטיול היה בול ולא הייתי משנה דבר.

(הקוים במפה מחברים את מקומות הלינה בלבד, בפועל נסענו הרבה הרבה יותר)

יום 1 - נחיתה והתמקמות ב- Reykjavik

נחתנו לשדה נעים ומרווח ואספנו את הג'יפ שהזמנו מראש מAlamo. לאיסלנד חשוב להזמין גיפ כי חלק מהנסיעות הן בדרכים לא סלולות ומספיק טיפ טיפה גשם כדי להתקע :) קבלנו גיפ מסוג duster שהיה הזול ביותר בקטגוריה של הג׳יפים ונהנינו ממנו ממש במשך כל הטיול.

משם המשכנו לדירת ה- airbnb שלקחנו בבירה רייקיאוויק. נדבר על זה רגע - השמות באיסלנד קשים. ארוכים נורא ושוברים את השיניים. אשתדל לכתוב אותם באנגלית אבל את השם רייקיאוויק לעולם לא נשכח.

הגענו לדירת סבתא קלאסית. עם ריהוט של פעם וכלי אוכל של פעם. היה לזה את הקסם שלו :) בחרתי בדירה קרובה למרכז אבל במרחק 10 דקות הליכה כי הייתה לדירה חניה ורצינו שיהיה נח עם הדברים.

אחרי התמקמות ומנוחה קצרה יצאנו נרגשים לחקור את העיר. לטיולים בעיר יצאנו תמיד עם עגלה (קלילה של מקלארן) וכך יכולנו להסתובב בקצב שנח לנו.

רייקיאוויק היא עיר הבירה של איסלנד וגם העיר הגדולה ביותר שלה, אבל גרים בה רק כ120,000 אנשים מתוך כ400,000 באיסלנד כולה.

בדרך כלל כשאנחנו מגיעים למקום שאנחנו צפויים לשהות בו כמה ימים, את הסיבוב הראשון אנחנו עושים הכי באיזי והכי exploratory בלי תכנון של נקודות ספציפיות. הסתובבנו ברחוב הראשי ובמרכז הפצפון של העיר, וחזרנו לנוח בדירה, לא לפני שהצטיידנו בסופר.

טיולי סופר זה התחביב שלנו בחו"ל. בכל מדינה יש המוצריים היחודיים שלה, את הממתקים שלה, לצד מבחר הממתקים הקרוס-עולמי. תצוגת המוצרים מספרת סיפור על אורך החיים המקומי... וגם אנחנו מרשים לעצמינו מגוון חטאים, הרבה יותר מאשר בארץ. אני עפה על מדפי הנקניקים וה-Haribo (לא באותו מדף!). בני על הארטיקושים והשוקולדים. הכל יש בארץ אבל אנחנו באווירה של טיול ובטיול עושים חיים :)

יום 2 - Blue lagoon and Reykjanesfólkvangur

על הבוקר נסענו ללגונה הכחולה (חייבים להזמין מקום מראש ובשיא העונה גם חודשים מראש), נסיעה של כ45 דרומה מהעיר לכיוון חצי האי הדרומי. הלגונה היא אחת האטרקציות הפופולריות באיסלנד ועם כמה שהיא מהממת היא גם מתוירת מאד.

לפני הרחצה עוברים בתאי הלבשה ומקלחות ויש כללים נוקשים לגבי מקלחת יסודית טרם הכניסה למים כדי לא ללכלך את מי הלגונה. זה נכון לכל המעיינות והבריכות באיסלנד..

דמיינו לכם רחצה במי לגונה בצבע תכלת טורקיז, חמים ומהבילים, באוויר הקפוא ומסביב נוף של אבני בזלת שחורים וענני אדים שעולים מהמים. במרכז הלגונה בר קטן שמוכר בירות, יין, ומיץ. תחושה סוריאליסטית של ספא על הירח, וכיף גדול לגדולים ולקטנים.

אחרי כשעתיים בלגונה ואינסוף תמונות המשכנו הלאה לאכול פיצה ב- papa's pizza ואז לסיבוב בכמה מהנקודות היפות בחצי האי. בחרנו דרך נוף יפה שקראתי עליה שנקראת Suðurstrandarvegur ועוברת דרך עצירת תצפית על אגם Gígvatnsvatn, משם לעצירה לסיבוב על אדמה געשית מבעבעת ב Seltún Geothermal Area, והלאה לנסיעה בדרך נוף יפה לאורך אגם Kleifarvatn. חזרנו לרייקיאוויק וזיו ישן בדרך..

אחה"צ נרשמנו לFree tour ברייקיאוויק והסתובבנו בעיר עם מדריך וקבוצה של אנשים אקראיים, עצרנו במקומות יפים ושמענו סיפורים מעניינים על העיר והתרבות האיסלנדית.

בערב אכלנו ארוחת ערב במסעדה מעולה בשם Grillmarkaðurinn, לא הזמנו מקום ובפוקס תפסנו את השולחן הפנוי האחרון, ונהנינו מאוכל מצוין (ויקר אך שווה את זה).

סיימנו את ארוחת הערב ויצאנו לרחוב מואר לחלוטין, ככה זה כשהשקיעה היא רק סביב 22:00.. עוד סיבובון בנמל להוריד כמה קלוריות מהבשר והדגים הטעימים שזללנו ויאללה לישון.

יום 3 - עוד סיבוב בריקיאוויק ונסיעה לכיוון חצי האי Snæfellsnes

בוקר איטי, אחת לכמה ימים בטיול זה מאסט אצלנו. ברב הימים אני מאיצה בכל המשפחה להסתדר בשלשלות על הבוקר כי יש המון מה להספיק. פעם בכמה ימים מקצים בלוז יום או חצי יום רגוע, בלי יותר מדי תכנונים אם אפשר, או פשוט כמה שעות של מנוחה בדירה.

לקראת הצהריים התקפלנו לאוטו ויצאנו לדרך עם תכניות לבקר בכנסיה הגדולה והמיוחדת של העיר לפני שממשיכים צפונה. ב5 דקות הנסיעה עד שהגענו לכנסיה זיו כבר נרדם אז קפצנו לכנסיה היפה בתורות והמשכנו הלאה.

נסענו צפונה כשעתיים, ועוד כשעה וחצי של נסיעה לאורך הכביש המקיף את חצי האי, עם כמה נקודות עצירה יפות לאורך החופים. מזג האוויר היה מקפיא בשל הרוח החזקה ליד החופים. עצרנו לקפה בבית קפה חמוד בhelnar שנמצא בנקודה מקסימה מול האוקיינוס.

לבסוף לקראת ערב הגענו עייפים ליעד הבא שלנו - איירבנב בעיירת הדייגים הקטנה Stykkishólmur וצפינו מהחלון בשמש השוקעת מעל מי האוקיינוס.

יום 4 - Stykkishólmur יום רגוע

עשינו סיבוב בעייריה הקטנה ובקושי ראינו אנשים, עלינו בספונטניות על שייט בין המפרצים שמצפון לחצי האי לצפייה ב- puffins הציפור הלאומית של איסלנד. השייט היה נעים ויפה, וראינו איים קטנים וסלעים בולטים מהמים, אבל ציפורים ראינו בקושי :) בסוף השייט הימאים שלו רשת ענקית מהמים ופתחו צפדות בשביל כולם לטעום טרי ונא.

אחר כך ביקרנו בבריכה המקומית של העיירה. בריכות שחיה זה קטע באיסלנד. תרבות מקומית.

בכל עיירה, אף הקטנה ביותר תמיד תמצאו בריכה מקומית. לפעמים פשוטות ולפעמים מרהיבות צופות אל נוף משוגע. יש כתבות שמדרגות את בריכות השחייה השוות ביותר.. המים חמים והאוויר קר והשילוב פשוט נהדר. רגע אחד אתם עם מעיל פליז וכובע ורגע אחרי אתם רצים בבגד ים מהר מהר למים.

יום 5 - נסיעה בחצי האי וקרחון LANGJÖKULL Glacier

עזבנו את חצי האי בנסיעה לכיוון קרחון LANGJÖKULL. הזמנו מראש דרך חברת Into the glacier נסיעה על חתול שלג על גבי הקרחון והליכה בתוך הקרחון עצמו - מערת הקרח הגדולה בעולם. זו מערה שהרשויות באיסלנד חפרו בתור הקרחון בשביל ללמוד את ההסטוריה והגאולוגיה של הקרחונים, ובשלב מאוחר יותר הושמשה גם לתיירות. כשהגענו צוידנו בחרמוניות ו בנעליים מיוחדות ואוטובוס לקח אותנו עד לתחילת הקרחון. משם עברנו לחתולי השלג והתחלנו לטפס על הקרחון עצמו עד לנקודה שבה נשקף נוף יפהפה סביב, אבל הכי בולט הוא הפתח שנראה כצינור ענק, באמצע הקרח. בפתח הזה נכנסים פנימה.

החוויה בפנים היא מטורפת וקשה להעביר אותה בתמונות.. זכורה לנו כאחד הדברים המיוחדים שעשינו בכל הטיולים שלנו וזיו מספר את הסיפור על זה עד היום.

לאחר הביקור בקרחון נסענו בנסיעה ארוכה לכיוון היעד הבא שלנו - העיירה Akureri אך מאחר והנסיעה לשם ארוכה מדי לאחר היום הארוך שהיה לנו, הזמנו לילה באמצע הדרך בעיירה Hvamstangi.

יום 6 - נסיעה דרך הפיורדים הצפוניים עד הגעה לאקוררי

בבוקר יצאנו בנסיעה לאורך הפיורדים הצפוניים. רצינו לבקר באחת הבריכות היפות שראינו ברשימת הבריכות היפות של איסלנד אבל זו הייתה סגורה בדיוק לשיפוצים.

המשכנו לאורך הפיורדים עם עצירות בכמה עיירות לאורך הדרך, עצירת Fish & chips לצהריים ועצירה ליד תחנת כיבוי אש שנראת ממש כמו בפונטי פנטי של סמי הכבאי האהוב.

הגענו לדירת הairbnb שלנו בAkureyri שהתגלתה כפינוק מושלם! ממליצים עליה בחום לכל מי שמגיע. עם סלון מפנק עם נטפליקס, מטבח מצויד במכונת קפה והמון פינוקים אחרים, מרפסת עם גריל גדול שעליו צלינו סטייקים..

יום 7 - יום רגוע בAkureyri

אקוררי היא העיר הצפונית והשניה בגודלה במדינה. חיפה של איסלנד :) נהנינו ביום רגוע ללא נסיעות. עשינו סיבוב ברחובות העיירה, בקרנו בקניון וקנינו לזיו כמה צעצועים חדשים, בקרנו בכנסיה הגדולה, אכלנו ארוחת צהריים מצוינת בStrikið עם סלט עוף מעלף, סיבוב וקפה בפארק הבוטני, ומנוחה בדירה.. בערב עשינו סטייקים על המנגל והתכנון היה לאכול במרפסת אבל היה קפוא מדי!

יום 8 - מפל Godafoss ואיזור אגם Myvatn

קמנו לבוקר שמשי והתחלנו בנסיעה מערבה לאיזור אגם Myvatn. בדרך לאחר כחצי שעה עצרנו במפל Godafoss. קשה להאמין שאפשר לראות את הפלא הזה רק 10 דקות מהרכב, אבל כאלה הן רב נקודות היופי באיסלנד - ממש קרוב לאוטו אז מושלם עם קטנטנים.

אחרי עוד כשעה נסיעה מגיעים ל Myvatn וסביבו המון מקומות יפים לראות.

התחלנו במכתש Krafla crater היפה, יש סביבו גם מסלול מעגלי של כשעה שראינו שאנשים הולכים אבל לנו הספיק להתרשם מהנוף. עם בן שנתיים ששוקל כבן 12 והולך בקצב של צב, לא הולכים איפה שלא חייבים!

משם המשכנו ל- Krafla volcanic power museum שבו ראינו איך האיסלנדים מפיקים חשמל מפעילות געשית והמשכנו ל- Hverir שבו יש מסלולי טיול בסביבה הגעשית הזו.  עומדים ממש צמוד ללוע מעשנת ובוץ מבעבע.. תחושה הזויה של ממש.

חיפשתי לשכור אפניים לסיבוב מסביב לאגם ואפילו בקרנו ב-Myvatn hike and bike אבל לא היה כסא לתינוק.. אז המשכנו לנקודה אחת שסימנתי לי כאופציה - מסלול הליכה ב- Höfði שעולה לתצפית מעל אגם Myvatn. המסלול עבר בשדות שבהם התפלעדנו קצת ועשינו פיקניק, ומשם עולים לתצפית - הנוף למעלה מטורף.

אכלנו פיצה והמשכנו להרגע במעיינות החמים של Myvatn natural baths...

את המעיינות האלה אהבנו אפילו יותר מאת הלגונה הכחולה כי המקום קצת פחות מתויר והמוני, ויש את הנוף של הצוקים מסביב. יום ארוך ומתיש עם סיום מרגיע ונעים במים החמים. אין טוב מזה. אחרי כשעתיים במעיינות ויום סופר ארוך אחרינו, נסענו חזרה כשעה וחצי לאקוררי, מזל שיש אור עד מאוחר :)

יום 10 - המפרציים הצפוניים ומפל Dettifoss

עזבנו את הדירה האהובה שלנו ויצאנו לדרך. נסענו דרך הפיורדים הצפוניים עם נופי האוקיינוס האינסופי, עברנו בעיירה הקטנה husavik, והגענו ל- Asbyrgi canyon. שמורה מקסימה עם מסלול הליכה קליל (כשעה הלוך חזור) שעובר ביער ולאורך נקיק עם מים צלולים צלולים.

המשכנו בנסיעה בדרך לא סלולה בלב הטבע הפראי למפל Dettifoss. יש באילסנד המון מפלים ענקיים וכולם שונים. כל מפל והעוצמה שלו, הטבע שמקיף אותו, והתצפית שממנה צופים עליו. המפל הזה נמצא במרחק של כרבע שעה הליכה מהחניון וניתן להביט עליו מכיוונים שונים. חוויה מרגשת ממש!

אחרי המפל יצאנו בנסיעה ארוכה שבמפה נראתה כשעתיים אבל בפועל לקחה כשלוש עד לצימר שלנו בEgilstadyr.

בעלת הבית קבלה את פנינו בצורה הכי חמה שיש ומצאנו צימר מתוק ביער עם נוף האגם ברקע, עם דאגה לפרטים הקטנים ביותר ואפילו צעצועים לזיו. המקום המושלם להרגע בו.

יום 11 - יום רגוע באיזור Egilstadyr

איזה כיף של צימר. ארוחת בוקר בטבע הקסום. מפל קטן ממש 20 מטר משם. בעלת המקום שדואגת ומפנקת.. מזל שהיה לנו פה עוד לילה. היום היה יום רגוע אחרי כמה ימים עמוסים - יצאנו לעיירה לחפש גן שעשועים - מסתבר שזה דבר נדיר ביותר באיסלנד כי רב השנה כנראה פשוט קפוא מכדי לשחק בחוץ! אחרי חיפוש מצאנו לבסוף נדנדה :) משם המשכנו לעיירת הפיורד Seydisfjordur עיירה ציורית ומתוקה שעוברים את כולה בהליכה בכ5 דקות, פיצה לצהריים בSkaftfell bistro, וחזרה לצימר.

אחהצ עשינו סיבוב עם האוטו סביב האגם הסמוך לצימר, שטנו בסירת פדלים, ומצאנו במקרה עוד גינת שעשועים קטנה ונפלאה. חזרנו נינוחים לצימר שלנו ובעלת הבית הייתה נרגשת - לפי התחזית יש סיכוי לראות את אורות הזוהר הצפוני הלילה!

את אורות הזוהר הצפוני אפשר לראות באיסלנד בעיקר בחודשי החורף ואילו אנחנו היינו עדיין בסוף הקיץ, בתנאי מזג אוויר מסוימים, ורק במקומות שרחוקים מכל עיירה או אורות חזקים. יש אפליקציה שבה ניתן לפי מיקום לקבל את אחוזי הסיכוי ובעלת הבית אמרה שהיום הסיכוי מהגבוהים שהיו העונה. סביב חצות זה התחיל, יצאנו מכורבלים בשמיכות לאוויר הקפוא שבחוץ וישבנו מכורבלים וקפואים על הכסאות שמרפסת. האורות הגיעו ורקדו מול עינינו, אורות ירוקים ומשונים. אמנם ראינו רק קצת, וזה רחוק ממה שרואים בחורף, אבל זו הייתה התרגשות גדולה וברק גדול בעיניים של שנינו. קטונטי מלתפוס את האורות במצלמת הפלאפון אבל הנה טעימה קטנטנה:

יום 12 - יום נסיעה דרומה לכיוון הקרחונים של Vatnajökull

המרחקים ארוכים ויש לנו דרך ארוכה לגמוע עד לאיזור קרחון Vatnajökull - הקרחון הגדול ביותר באיסלנד שמתפרס על כ-8% מהמדינה, והוא האטרקציה הבאה בתכנית. היו שתי אופציות לתחילת הנסיעה - המשך בכביש 1 בחלק שאינו סלול ועובר בטבע, או כביש סלול אך ארוך יותר שעובר דרך הפיורדים המזרחיים. בחרנו בכביש 1 ויצא שנסענו אותו גם בערפל מוחלט. חוויה קצת מלחיצה אבל עברנו את זה. בדרך עצרנו בעיירה hofn ואכלנו (אכלתי) כריך שרימפס מושחט ומדהים במקום הקטנטן Hafnarbuðin. יתר המשפחה הלכה על שניצ אנד צ׳יפס בנאלי אך טעים. מתחנו את השרירים גם על ספינה ישנה שזיו נהנה לטפס עליה, והמשכנו אל המלון הסמוך לעיירה Brunnhóll - Countryguesthouse. כבר כשמתקרבים לאיזור המלון מתחילים לראות לראות לאורך הכביש את קצוות הקרחון שמתפרס ברצועות ארוכות שנראות כלשונות שפשוט עצרו להם לפתע. המלון הוא קטן ופשוט, עם ארוחת בוקר נהדרת, נוף אל אחת מלשונות הקרחון, וטרמפולינה כיפית בחצר.

המיקום נבחר כדי לשבור את הנסיעה הארוכה ובשל הקרבה שלו ללגונה הקרחונית שנבקר בה מחר!

יום 13 - Ice Lagoon Jökulsárlón

בבוקר יצאנו לביקור קצר במשק קטן של בעלי חיים ב-Holmur. משם המשכנו אל החוויה המרכזית של היום הזה - Jökulsárlón הלגונה הקרחונית. כל הדרך את הלגונה רואים עוד ועוד לשונות של הקרחון בצד הדרך. מדי פעם ירדנו מהכביש ונסענו לכיוון הקרחוון כדי לראות אותו ממש מקרוב.

לצד הקרחון הענק של Vatnajökull מתנקזת לגונה שדרכה הקרחון הענק נמס וזורם את האוקיינוס. חתיכות קרח עצומות מתנתקות ממנו ושטות על פני הלגונה. אפשר לשוט על פני הלגונה בסירה ואפשר גם סתם להסתובב על גדות הלגונה ולהתרשם מהנוף המטורף הזה. השילוב של הקרחונים עם הרוח של האוקיינוס יוצר מזג אוויר קפוא במיוחד, אז נהנים מהיופי במהירות וחוזרים להחמם באוטו :) כדאי גם לחצות את הגשר ולרדת לחוף האוקיינוס ולראות את פיסות הקרח גם שם. חלקן נחות על החול השחור כמו כלבי ים, וחלקן מתרחקות לאיטן. מילים ותמונות לא יספיקו כדי לתאר את היופי הזה.. רק כותבת את זה ומתה ולחזור לשם שוב.

בערב הגענו ל- Fosshotel Glacier Lagoon מלון חדש דנדש שנפתח רק חודש לפני הגעתינו, ונמצא ממש קרוב לפארק הלאומי של הקרחון. בכל חדר חלון ענק שצופה אל הנוף..

יום 14 - Vatnajökull National Park

בפארק יש מגוון מסלולים אבל אנחנו בחרנו את הקצר ביותר - מסלול של שעה לכל כיוון אל מפל Skaftafell. חשבנו שהפארק ירגיש כולו כקרחון ענק אבל מצאנו סביבה ירוקה ושמשית ואפילו הפשלנו שכבות לכדי חולצה קצרה! אחרי הנופים המשוגעים שראינו בכל הטיול הזה - הנופים כאן כבר לא עשו עלינו רושם - אבל היה יום מקסים ונהנינו מאד. משם המשכנו לביקור בבריכה מקומית וארוחת צהריים בעיירה הסמוכה. לכל אורך הדרך אפשר היה לראות עוד לשונות של הקרחוון וגם מפלים קטנים...

וגם חווה קטנה עם סוסים שעצרנו ללטף. עצר שם עוד זוג מבוגר שצלם את הסוס על רקע הנוף וזיכה אותנו בתמונה האלמותית:

אחה״צ התכוונו לחזור למלון למנוחה אבל לא יכולנו להתאפק ונסענו שוב אל הלגונה הקרחונית מאתמול. מה גם שאתמול היה קפוא נורא וזיו בקושי יצא מהאוטו ובעיקר יצאנו אחד אחד, ואילו היום היה שמשי ונעים ורצינו להנות עוד קצת מהלגונה.

יום 15- יום נסיעה ו- Skógafoss Waterfall

יצאנו בנסיעה דרומה בהמשך הכביש המעגלי, יום של נסיעה ארוכה, עם כמה עצירות יפות בדרך.

העצירה הראשונה בנקודת התצפית Dyrhólaey בנקודה הדרומית ביותר של איסלנד ליד vik.

העצירה הבאה - במפל Skógafoss. המפל היה שונה מהמפלים שראינו עד עכשיו והשוני הוא שהפעם ראינו אותו מלמטה וניתן לעמוד ממש למרגלותיו ולהרגיש את הזרם האדיר של המים משפריץ רסיסים מעליך.

המשכנו לעיירה Sellfoss שם הזמנו צימר ל-3 הלילות האחרונים של הטיול. השוס שלהצימר היה גם ג׳קוזי בחוץ וזה אחלה דבר כשקר וגשום בחוץ!

יום 16 - Gullfoss falls והגייזר של Geysir

היום פגש אוותנו לראשונה בטיול מזג אוויר מעונן וגשום. הגשם היה לסירוגין ולא עצר אותנו מלהגיע לשום מקום - אבל משהו באווירה טיפה השתנה. פחות התפננות בכל מקום - יותר לראות ולרוץ הלאה. אולי זו גם עייפות החומר של יום 16 בטיול כל כך עמוס בחוויות..

את היום התחלנו במפל Gullfoss

ומשם המשכנו לגולת הכותרת של היום הזה - Geysir. התופעה הזו של התפרצות מים בלחץ גדול מהאדמה שנקראית גייזר - קרויה למעשה על שם המקום הזה. זו Geysir המקורית. במקום יש כמה גייזרים - הקטן והגדול, ונכון לזמן שבו אנחנו טיולנו הגייזר הגדול לא מתפרץ כבר תקופה.. ואילו הקטן כמו שעון - פעם בחמש דקות. חיכינו בהתרגשות וההתפרצות לא אחרה להגיע. התרגשנו כמו ילדים בהופעה של קוגומלו. לזיו זה לא כל כך הזיז.. נשארנו שם לכמה מחזורים כדי לראות את זה שוב עד שהגשם הפך למבול ורצנו לאוטו. המשכנו להתחמם במרכז המבקרים היפה שלידו.

חזרנו להתפנן בצימר בג׳קוזי ובערב יצאנו לאכול בעיירה.

היינו אמורים להיות בצימר 3 לילות ולאחר הלילה השלישי לנסוע משם ישירות לשדה התעופה, אבל מזג האוויר היה גשום והנופים של דרום איסלנד היו מרשימים פחות מהצפון ומהמזרח, מה גם שהתחשק לנו עוד יום ׳אורבני׳ ברייקיאוויק שלא מיצינו בתחילת הטיול, אז בספונטניות החלטנו לקצר משלושה לילות לשניים והזמנו לילה אחרון ברייקיאוויק.

יום 17- kerid crater, Thingvellir National Park וחצי יום ברייקיאוויק

לפני שעזבנו את איזוור Sellfoss בקרנו ממש ליד הצימר במכתש יפהפה בשם Kerid. סביב המכתש יש אדמה אדומה אדומה.

יצאנו לדרך לרייקיאוויק ובדרך עצרנו ב-Thingvellir National Park. בת'ינגווליר עובר אזור הגבול בין הלוחות הטקטוניים של כדור הארץ כך שהאדמה שוקעת לעיתים. למקום יש גם חשיבות הסטורית בתרבות האיסלנדית כמקום ההתיישבות הראשון. טיילנו קצת באיזוור ווהמשכנו לדירת הairbnb שלנו ברייקיאויוק (שונה מזו הראשונה שלא הייתה זמינה).

ברייקיאווויק אכלנו המבורגים מעולים בפאב Brewdog , הסתובבנו בעיר בלי יותר מדי תכניות, התסובבנו ב- Harpa Concert Hall וגם ראינו סרט תלת מימד על איסלנד שעשה לנו recap על כל הטיול.. עברנו קצת בחנויות ברחוב המסחרי הראשי וקנינו קצת שטויות למזכרת.

בערב אכלנו במסעדה איטלקית בשם לCaruso ואפילו זכינו למוסיקה חיה.

יום 18 - טיסה הביתה.. ולב מלא בחוויות.

סיכום לפי לינות:

25-26.8 Reykjavik

30-1.9 Akureri

4.9 Hofn

5-6.9 Hof

7-8.9 Sellfoss

10.9 Flight home..

טיפים:

• ביגוד - אם נוסעים בקיץ אז לא צריך להשתגע. פליז טוב, מעיל דק וחם, כובע פליז, צעיף או חמצוואר, נעלי טיולים כאלה שלא נרטבות. כל זה לכל אחד כולל לילדים. לזיו לקחתי כמה פליזים למקרה שיתלכלכו מאוכל ולגיוון. מתחת לפליז טישרט קצר או ארוך רגיל. ואז עובדים בשכבות חולצה + פליז ברב הזמן וכשצריך גם מעיל כובע וחמצוואר. בהכל אפשר להצטייד בדקטלון החנות האהובה עלינו בעולם. כולל נעלי הליכה לילדים במחירים ממש נמוכים.

• רכב - מומלץ לקחת ג׳יפ בשביל החלקים הלא סלולים בדרך. הם לא רבים אבל כשיש כאלה - לא תרצו שהרכב יגביל אתכם. זה אמנם מייקר את ההשכרה אבל עם חיפוש טוב אפשר למצוא מחירים טובים. לנו עלה 1400 יורו לרנו דאסטר להשכרה של 17 ימים שזה מחיר מעולה לאיסלנד. ההזמנה נעשתה דרך easyterra. כבר שנים מזמינה דרכם רכבים בכל העולם והם מצוינים ותמיד משיגים את המחירים הכי טובים.

• תקופה - התקופה שבה טיילנו (25.8-10.9) נחשבת טכנית ממש סוף העונה וקצת מחוצה לה. שיא העונה שם זה יולי אוגוסט. מסיבה זו מקומות הלינה היו הרבה יותר פנויים, ומחיר השכרת הרכב היה חצי מהמחיר ביולי או תחילת אוגוסט. יש סיכון למזג אוויר פחות טוב אבל לנו היה מצוין. ואנחנו גם אוהבים לטייל עם כמה שפחות אנשים סביבנו אז זה היה מעולה. מאמינה שעכשיו 4 שנים אחר כך ועם העלייה הפסיכית בתיירות שם גם בספטמבר לא תהיו לבד - אבל זה עדיין כנראה יהיה פנוי יותר וזול יותר.

• מנשאים ועגלות - אנחנו לא נוהגים לעשות טרקים ארוכים, יותר גיחות וטיולים קצרים במרחק של עד שעה-שעה וחצי מהרכב, או בסביבה שבה אפשר לטייל עם עגלה. באיסלנד זה מאד מאד נח כי ה-כ-ל נמצא במרחק די קצר מהאוטו. לא השתמשנו במנשא כי זיו מאד כבד אבל מנשא היה יכול להיות שימושי כאן.. בפועל בני לקח אותו על הכתפיים לא מעט. לעגלה יש שימוש בעיקר בשדה, בעיירות הלא רבות, ורב הטיול היא תשכב ברכב.

• הזמנות מראש - באיסלנד אין מספיק מקומות לינה לתיירים ביחס לביקוש. לכן המקומות הטובים נתפסים גם שנה מראש. ביחוד המקומות עם הvalue for money הכי טוב. מומלץ לתכנן את הטיול כמה שיותר מראש ולהזמין מקומות לינה.