top of page
  • תמונת הסופר/תOlga Klinger

איטליה - צ׳ינקה טרה וצפון טוסקנה

עודכן: 26 באוג׳ 2020

לאיטליה אנחנו נוסעים כמעט בכל שנה. לפעמים בהרכב משפחתי ולפעמים זוגי. בכל פעם בוחרים איזור אחר ולפעמים גם חוזרים למקומות אהובים...

הפעם נסענו בהרכב משפחתי מורחב (בפעם הראשונה!) עם ההורים של בני, גיסתי יעל עם בעלה אסף וגבע שהיה בן 8 חודשים, ואנחנו בני ואני, עם זיו שהיה אז בן 4 וחצי ותום שהיה בן שנה וחצי.

הסגנון נבחר להיות וילה כפרית עם נוף יפה בהרים של צפון טוסקנה, כאשר בכל יום נוסעים למקום אחר, בלי יותר מדי תכנונים.. מקום אחד כן היה בתכנית וזו האטרקציה המרכזית של האיזור - Cinque terre או חמשת האדמות, רצועה יפה של חמישה כפרים ציוריים ששוכנים על החוף בערך בין פיזה לגנואה.

יום 1 - נחיתה בפירנצה ונסיעה לMoncigoli

הגענו בטיסה ישירה לפירנצה בשעות הבוקר, אספנו שלושה רכבים - רכב לכל משפחה, ויצאנו לדרך לכיוון הaribnb שלנו. הנסיעה ארכה כשעתיים ועצרנו בדרך בעיירה חמודה ומנומנמת כדי לאכול צהריים בפיצריה רגילה לחלוטין ולראות חנויות רגילות לחלוטין :)

את העיירה Moncigoli בחרתי לגמרי במקרה כי אהבתי את הוילה והנוף שנשקף ממנה. המיקום על המפה היה נראה מרכזי לאיזור שרצינו לטייל בו הפעם. כבר היינו בטוסקנה בעבר ולא פעם, אבל תמיד מדרומית לפירנצה ובצפון טוסקנה עוד לא. אהבתי גם את העובדה שלמרות שיהיה קר מדי להנות מהבריכה של הוילה, נוכל להנות מטבילה בג׳קוזי החיצוני שצופה על הנוף - משהו שגם אנחנו והגם הילדים מאד אוהבים.

כשהגענו לעיירה עקבנו אחרי ההוראות המאד מפורטות שבעלי המקום שלחו לנו, כי הכתובת בגוגל מפס לא באמת מביאה אותנו לשם, והתקשקשנו איזה שעה בלמצוא את המקום. ראינו את הבית מלמטה אבל העליה עליו דרך שביל צר צר צר ותלול לא הרגישה ראויה למכונית. בסוף גילינו שהייתה כניסה מהצד השני שכמובן פספסנו...

הגענו לבית מקסים ומלא באופי, ועם נוף מדהים שצופה להרים.

בעלי המקום המליצו לנו על קצביה שנמצאית באיזור והצטדיינו בה בכל טוב - בשרים, גבינות, נקניקים, ועוד. בערב התפננו במקום ונהננו מארוחת ערב מצוינת בניצוחם של הגברים במשפחה.

יום 2 - Genoa & Portofino

הזריחות.. איזה זריחות. אמנם נעצקנו עם ילדים שמתעוררים מוקדם מדי, אבל לפחות אפשר להנות מהזריחה במקום היפהפה הזה..

הבוקר החלטנו שנוסעים לגנואה! נסענו כשעה וחצי ובדרך מצאתי חניון במרכז העיר שקבענו כולנו להפגש בו. הגענו בשעות הצהריים ויצאנו להסתובב בעיר בלי מטרה מיוחדת. בקרנו בכיכר המרכזית piazze de ferrari, קטדרלת san lorenzo המיוחדת, בנמל היפה שממנו מרקו הפליג למרחק, אכלנו פירות ים מטוגנים וציפס בדוכנים המקומיים, ועלינו עם הילדים לספינה ישנה שהפכה לאטרקציה לילדים.

בדרך חזרה מגנואה עצרנו בעיירה portofino. בשביל להגיע אליה נוסעים בדרך מפותלת בחצי האי שבו היא שוכנת, ואנחנו מצאנו את עצמינו בפקק ענק בדרך הזו. מעצירה קלילה העניין הפך למסע ארוך ממש, אבל בסוף הגענו. המרכז של העיירה פצפון ומקסים, עם חנויות קטנות ומסעדות במראה צוירי. ישבנו במסעדה קטנה ממש מול המים ואכלנו ארוחת ערב טעימה של פסטות ודגים.

(הערימת עצים הענקית באמצע שם היא לא חלק מהנוף ונבנתה שם באותו היום לקראת איזה אירוע של חג מקומי).

יום 3 - יום רגוע ומקומי

יום של צ׳יל בבית, טייול בקניון בעיירה הסמוכה, קפיצה ״קצרה״ לדקטלון שאליו אנחנו אוהבים להשאב פעם אחר פעם. וסתם זמן משפחתי :)

יום 4 - Lucca היפה

לוקה נמצאית כשעה ורבע מהעיירה שלנו ומבחינתי היא הפתעת הטיול. תכננו לטייל בcarrera הסמוכה אבל לא ממש מצאנו מה לעשות בה אז זרמנו הלאה ללוקה. לא תכננו להגיע אליה והיא היייתה ברשימת הדברים האופציונאליים, אבל זו פשוט עיירה עם קסם שזכורה לי במיוחד מהטיול הזה וממליצה עליה ממש לכל מי שנמצא באיזור.

מוקפת חומות, עם מגדל תצפית גדול במרכזה, כנסיות וארכיטקטורה יפהפיה, חנויות חמודות, המון בתי קפה, מסעדות... אפשר להעביר בה כמה שעות בלי שום תכניות ופשוט להנות.

מיד כשהגענו התיישבנו לאפרול שפריץ ונשנושים בשמש לפתוח את היום. הילדים רדפו אחרי בועות סבון יחד עם כמה ילדים מקומיים. מכאן הכל כבר היה בגוד וייבס :)

בילינו בלוקה כמה שעות וקינחנו בארוחת צהריים של פסטות מצוינות. באמצע הארוחה מזג האוויר התהפך עלינו והתחיל לרדת גשם :)

בערב הצטיידנו שוב בקבציה שליד הבית ועשינו על האש.

יום 5 - Cinque Terra

התכנון לבקר בCinque Terra הוא לא הכי פשוט. אומרים שלא כדאי להגיע ברכב כי יש המון מבקרים ואין בכלל בכלל איפה לחנות, וההמלצה היא לחנות בla spezia ולהגיע ברכבת. למעשה יש רכבת מיוחדת שעוברת בין חמשת העיירות. קונים כרטיס יומי למסלול וניתן לנסוע בין העיירות באיזה סדר שרוצים ולבקר בכל אחת מהן באמצעות הרכבת.

המסלול עובר בין חמש העיירות Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola, Riomaggiore ואפשר לעבור ביניהם בכל סדר שרוצים.

אנחנו בקרנו ב-3 מהן כי לא הספקנו והמעברים לקחו זמן..

כמה שהמקום יפה ומיוחד ככה הוא גם מתויר, ואנחנו עשינו טעות גדולה והגענו אליה ביום שהיה חג ויום חופש אצל המקומיים. היה מפוצץ בצורה מחרידה ולכן פחות נהנינו - אבל בטוחה שנחזור לשם יום אחד ביום רגוע שוב להנות מהעיירות היפות על צלע הצוק והים.

על פי ההמלצות נסענו מוקדם ל- La spezia וחנינו שם בחניון ליד הרכבת, קנינו כרטיסים לנסיעה ואחרי מעל שעה של המתנה (בחניון, בכרטיסים) יצאנו לדרך.

התחנה הראשונה שלנו הייתה Manarola.

כשיוצאים מתחנת הרכבת עולים בשיפוע לא קל דרך העיירה ואז יש מסלול חמוד שמטפס על ההר בדרך עפר לא מונגשת, גם קצת מדרגות בדרך, אבל אנחנו בחבורה עם 2 עגלות לא ויתרנו ועשינו את זה. הנוף שם יפהפה ורואים את העיירה מלמעלה, על הים עם הצוקים מסביב. ירד עלינו גם גשם... אבל כבר היינו שם ולא היה איפה להסתתר אז המשכנו בגשם :)

אכלנו גם פיש אנד ציפס או שרימפ אנד ציפס בעמידה באחד הדוכנים והיה מצוין.

משם המשכנו לעיירה נוספת מהחמש לא זוכרת איזו מהן וגילינו שהמסלול שעולה מעלה תלול וגדול עלינו העגלות. עשינו בערך שליש ממנו וירדנו, יש גם שאטל אבל היו כל כך הרבה אנשים שלא היה לנו סיכוי. מצד שני ראינו שם לא מעט חניות והצטערנו שלא הגענו לכל היום הזה עם הרכבים :)

משם המשכנו לעיירה Morterosso והסתובבנו בטיילת חמודה, מצאנו מקום לשתות קפה ולנוח, זיו נרדם ותקענו אותו בעגלה של תום, והמשכנו לטייל.

בערב אכלנו במסעדת Cashon שנמצאת בעיירה שלנו ממש ליד הבית והיה נהדר. מקום קטנטן עם 4 שולחנות ושירות מכל הלב.

יום 6 - יום זרימה שהוביל אותנו למערות השיש של קררה, פיזה, ופארק שעשועים מקומי

התחלנו את היום בדרך נוף יפה מהעיירה שלנו ואל מערות השיש של carrera. הדרך היפה התפתלה לך דרך ההרים ובדרך ראינו כמה מבצרים. הגענו למערות השיש וראינו הרי שיש ענקיים ומחצבות ענקיות שקורות משם את השיש וחותכות את השיש ללוחות ענקיים. יש במקום סיור שנכנס לתוך המערות אבל ויתרנו.. משם המשכנו לכיוון פיזה.

בפיזה טיילנו ברחובות וכמובן בכיכר המרכזית שבה עומד מגדל פיזה העקום. כמה שלא רואים את זה בתמונות, במציאות זה נראה הזוי פי מאה. חייבים לראות את זה כדי להאמין כמה זה באמת עקום. כמות האנשים העצומה הבריחה אותנו משם די מהר, וטיילנו קצת ברחובות והתיישבנו לאכול מלא פיצה.

משם חיפשנו משהו נעים וכיפי לילדים ומצאנו פארק שעשועים מקומי ומקסים בtorre de lago -

קטן ומתוק ומתאים לקטנטנים. בילינו שם את שעות אחר הצהריים והילדים לא רצו ללכת..

יום 7 - פירנצה וטיסת ערב הביתה

הבוקר ארזנו את הדברים, נפרדנו מהבית, ונסענו לשתות קפה ולאכול ארוחת בוקר בעיירה הסמוכה Aulla.

משם נסענו לפירנצה ליום אחרון של טיול כאשר בערב מחכה לנו הטיסה הביתה.

בפירנצה התחלנו מכיכר סנטה מריה, אכלנו ארוחת צהריים מעולה במסעדת buca lapi והילדים שגעו אותנו בזמן שניסינו להנות מהמטעמים המשובחים, והמשכנו לטייל דרך רחובות העיר.

אפילו נרשמנו והצטרפנו ל-free tour בעיר שממנו הצלחנו להנות חלקית כי היה קשה להשתלט על הילדים בזמן שהמדריך הסביר על העיר והיה מאתגר לעמוד בקצב של הקבוצה.. אבל עדיין היה נחמד ובשלב מסוים פרשנו והמשכנו לבד. הגענו כמובן לpiazze della signora ופסל דוד של לאונרדו דה וינצ׳י, אכלנו גלידה, בקרנו בהמון כנסיות (גם כי הן יפות, וגם כי אפשר רגע לשבת לנוח), בגשר ponte veccio, בעוד פיצריה לארוחת ערב..

היום יום כיפי וגדוש פעילויות ובסופו נסענו לשדה התעופה...

טיול משפחתי מורחב מהמם ומומלץ!